2013年2月22日

Everyday Celemony 毎日の儀式

Every time when I picked up Nanoka, she was running toward me crying. 迎えに行くと、ナノカはいつも大泣きで現れる。隣のテラス(午後はここで遊んでるみたいだ)から、泣きながら走ってくる。
Sometimes it was napping time and she was sleeping on the back of the teacher's back, but once she found me, she burst crying. Was it still stressful to be apart from me? I felt sorry for her.先生の背中でお昼寝中とかにお迎えに行っても、目を覚まして、私の顔を見ると、やっぱり大泣きする。そんなに、辛いのかな?と、かわいそうになる。
But one day, I peeped behind the door and found Nanoka laughing happily on the teacher's back. When I opened the door, Nanoka started crying. OK. You are just crying only when you saw me.しかし、ある日、窓越しにこっそり覗いてみると、先生の背中で、ナノカが嬉しそうに笑っていた。そして、私がドアをあけた瞬間、「わーん」と大泣きし始めた。ふむ、普段は元気に楽しくやってるのね。
After picking up her, Nanoka shortly became very good mood. I think that she was crying since she was moved after long time absence like"Mama, I have not seen you for a long time!"大泣きするけれど、すぐに機嫌を直して、帰り道はいつも楽しそう。そんな様子を見てると、あの涙は、「ママ!久しぶり!(朝から時間が経ったから)」という再会の感動の涙かなあ、なんて思う。それだけ、今まで、ずーっと一緒にいるのが、当たり前だったんだもんね。
Nanoka went to the school after some off of cold. It was three hours and I found her smiling at me when I picked up. No tears for the first time. She did not miss me at all for this short time, probably. But I could do nothing withing this short time.
昨日、ようやく風邪が収まってきたので、久々に保育園に行った。10時までの、たった3時間だった。迎えに行くと、ちょこん、と着替えのマットの上に座っていて、私を見つけると、「あ、ママだ」という感じで、ニコニコ走ってきた。はじめて、泣かなかった。数時間だと、「久しぶり、ママ!」という感動はなかったのかもしれない。多分、これぐらいが、今のナノカにとっては、最高なんだろうなあ、と思う(パパと朝から車でおでかけ。保育園で、外遊びをしたり、絵本を読んでもらったりして、遊んでもらって、ママが迎えにくる)。でも、そんな訳にいかないしねえ。もうちょっとがんばろう!

0 件のコメント: